Nederlands, English
Doneer met PayPal, Beijk onze video's, Steun ons op Patreon
Aanmelden

Veel gestelde vragen

Bezorging - Algemeen

Bezorging - Reclamepakketten

Bezorging - Losse reclamefolders

Bezorging - Huis-aan-huisbladen

Waar bezorgd ASK-Solutions?

ASK-Solutions bezorgd zelf in Haarlem en omgeving. Daarnaast verzorgen wij, via PostNL, voor onze klanten het versturen van nieuwsbrieven, kranten, brochures en flyers door heel Nederland.

Voor wie bezorgd ASK-Solutions?

ASK-Solutions verzorgd de verspreiding van nieuwsbrieven, kranten, brochures en flyers voor zelfstandig ondernemers, midden- en kleinbedrijf. Daarnaast verspreid ASK-Solutions gesealde folderpakketten en huis-aan-huisbladen in delen van Haarlem voor Spotta, Buijze Pers en Reclamediensten De Schakel/All-Inn Verspreidingen.

Ik heb een klacht, bij wie kan ik terecht?

Als u een klacht heeft over de bezorging van reclame en/of huis-aan-huisbladen kunt u een email sturen aan bezorgen@ask-solutions.nl wij zullen dan uitzoeken of de reclame of het huis-aan-huisblad door ASK-Solutions verspreid wordt of door een andere partij. Als de reclame of het huis-aan-huisblad voorzien van de naam van de verspreider kunt u ook direct met hun contact opnemen.

Ik heb een Nee-Nee sticker, waarom ontvang ik toch reclame?

Als het gaat om een geseald reclamepakket voorzien van een etiket gaat het waarschijnlijk om een FolderKies reclamepakket. Deze pakketten worden op adresbasis bezorgd en niet via voorkeursstickers. U kunt zich op folderkiezer.nl afmelden voor het ontvangen van een pakket. Ook kan het zijn dat uw Nee-Nee sticker onduidelijk is of op een onduidelijke plaats voor de bezorger geplaatst is. Ook als u zowel een Ja of Ja/Ja en een Nee-Ja of Nee-Nee sticker heeft, ontvangt u een pakket; de bezorger kan niet weten of het gaat om meerdere bewoners met een verschillende bezorgwens. Wij adviseren dan ook de Ja of Ja-Ja sticker te verwijderen of af te plakken.

Hoe zorg ik er voor dat ik geen reclame meer ontvang?

Door het plaatsen van een Nee-Nee of Nee-Ja sticker. In Haarlem wordt enkel reclame bij u bezorgd wanneer u een Ja of Ja-Ja sticker heeft of u zich heeft aangemeld bij folderkiezer.nl.

Ik heb een Ja of Ja-Ja sticker, waarom ontvang ik geen reclame?

Zeer waarschijnlijk is de Ja of Ja-Ja aanduiding niet duidelijk. Dit komt vooral voor bij gegraveerde bordjes, uitgeprinte briefjes en niet gestandaardiseerde stickers. Ook kan het zijn dat de sticker vervaagd is of doorgekrast lijkt te zijn. Soms komt het voor dat de sticker over het hoofd gezien wordt omdat hij bijvoorbeeld ver van de brievenbus vandaan geplakt is, hij aan de binnenkant van een postkkastdeksel geplakt is of er planten of struiken voor gegroeid zijn. Onze bezorgers proberen zo goed als mogelijk op deze situaties te letten.

Hoe kom ik aan een Ja sticker?

U kunt Ja sticker aanvragen bij ons door een email te sturen aan bezorgen@ask-solutions.nl. Ook hebben onze bezorgers altijd Ja stickers bij zich. U kunt ook een Ja sticker aanvragen bij Spotta. hiernaast hebben diverse winkels Ja stickers liggen en kunt u ze afhalen in de publiekshal van de Gemeente Haarlem.

Ik heb geen Nee-Nee sticker, waarom ontvang ik geen reclame?

In de gemeente Haarlem krijgt u enkel reclame als u een Ja of Ja-Ja sticker heeft opgeplakt of u heeft aangemeld bij folderkiezer.nl

Moet ik mij digitaal aanmelden om reclamefolders te krijgen?

Nee, dit is niet nodig. Het is voldoende om een Ja of Ja-Ja sticker op of bij uw brievenbus te plaatsen.

Waarom ontvang ik meerdere reclame pakketten?

Het kan zijn dat u zowel een Ja of Ja-Ja sticker heeft én u zich ook heeft aangemeld bij folderkiezer.nl. Het kan ook zijn dat het gaat om verschillende folderpakketten van verschillende verspreiders. Het kan ook zijn dat er meerdere naambordjes bij uw brievenbus hangen en het lijkt dat het gaat om een boven- en benedenwoning met gezamenlijke deur en brievenbus. Ook kan het gebeuren dat de bezorger een fout heeft gemaakt. ASK-Solutions zorgt er altijd voor dat de bezorgers goed op de hoogte zijn van welke (delen van) straten wel en niet bezorgd dienen te worden.

Waarom krijg ik naast het gesealde folderpakket losse folders?

Waarschijnlijk gaat het om reclame welke los van het gesealde reclamepakket verspreid wordt. Ook komt het af en toe voor dat een reclame folder te laat aangeleverd word om mee genomen te worden in het gesealde folderpakket of dat de adverteerder ervoor heeft gekozen om los naast het gesealde pakket verspreid te worden.

Het folderpakket is te laat bezorgd, waar kan ik een klacht indienen?

U kunt een klacht indienen bij ons door een email te sturen aan bezorgen@ask-solutions.nl. Wij zoeken dan uit of het folderpakket door ons verspreid is en zullen uw klacht behandelen of aan u doorgeven welke ander partij mogelijk uw pakket heeft verspreid. Ook kunt u uw klacht indienen bij Spotta of Reclamediensten De Schakel/All-Inn Verspreidingen.

Ik ontvang de reclame te laat, wat moet ik doen?

Reclame welke niet een een geseald folderpakket zitten hebben over het algemeen geen vaste dagen in de week waarvoor deze bezorgd dienen te zijn. De bezorgers van ASK-Solutions trachten zowel gesealde folderpakketten als losse reclame altijd ruim op tijd te bezorgen zodat u geen aanbiedingen misloopt.

Waarom zaten mijn folders niet in een seal?

Als het de reclamefolders betreft van de grote ketens als Albert Heijn, Vomar, DekaMarkt, ALDI, Kruidvat, ETOS, Gamma, Praxis, Karwei, et cetera, dan is het de bedoeling dat deze geleverd worden in een doorzichtige kunststof seal. ASK-Solutions krijgt elke week deze pakketten reeds geseald geleverd. Het komt voor dat tijdens het bundelen en sealen van de folderpakketten het sealen niet altijd optimaal gebeurd; wat wij terug koppelen aan Spotta en Reclamediensten De Schakel/All-Inn Verspreidingen. Wij merken dat het een enkele keer voorkomt dat de seal in de brievenbus blijft hangen terwijl de folders door vallen. Onze bezorgers proberen dit te voorkomen en zijn extra oplettend bij zeer lage brievenbussen, brievenbussen met een strak geveerde klep en bij brievenbussen uitgevoerd met een borstel of tweede klep aan de binnenzijde.

Waarom is het folderpakket niet in mijn brievenbus gestopt?

Soms zijn folderpakketten dermate dik dat deze niet door brievenbussen met afwijkende maatvoering passen. Aangezien de folderpakketten in seal bezorgd dienen te worden geldt er de afspraak dat het reclamepakket tegen de voordeur gezet dient te worden. Het kan ook voorkomen dat de bezorger niet bij de brievenbus kon door bijvoorbeeld een geblokkeerde voortuin. Onze bezorger probeert dan het pakket achter te laten op een duidelijke plek.

Waarom steekt het folderpakket half uit mijn brievenbus?

De bezorgers van ASK-Solutions hebben de instructie folderpakketten volledig door te duwen. Hierop wordt ook streng gelet. Echter het is niet altijd mogelijk om een folderpakket volledig door te duwen door een blokkade in de brievenbus. Indien mogelijk plaatsen onze bezorgers dan het folderpakket tegen de voordeur aan. Het komt voor bij zeer dunne folderpakketten dat deze niet door een aan de binnenzijde gemonteerde borstel of tweede klep kunnen. Ook wil het voorkomen bij zeer strak geveerde brievenbussen dat de laatste centimeter niet naar binnen kan worden geduwd. Controleer uw brievenbus en laat deze zo nodig repareren.

Ik heb een Nee-Ja sticker, waarom krijg ik geen huis-aan-huisblad?

Mogelijk komt er bij u geen huis-aan-huisblad (meer) uit. Het is ook mogelijk dat de Nee-Ja, Ja of Ja-Ja aanduiding niet duidelijk is. Dit komt vooral voor bij gegraveerde bordjes, uitgeprinte briefjes en niet gestandaardiseerde stickers. Ook kan het zijn dat de sticker vervaagd is of doorgekrast lijkt te zijn. Soms komt het voor dat de sticker over het hoofd gezien wordt omdat hij bijvoorbeeld ver van de brievenbus vandaan geplakt is, hij aan de binnenkant van een postkkastdeksel geplakt is of er planten of struiken voor gegroeid zijn. Onze bezorgers proberen zo goed als mogelijk op deze situaties te letten.

Waarom steekt het huis-aan-huisblad half uit mijn brievenbus?

De bezorgers van ASK-Solutions hebben de instructie huis-aan-huisbladen volledig door te duwen. Hierop wordt ook streng gelet. Echter het is niet altijd mogelijk om een folderpakket volledig door te duwen, bijvoorbeeld door een blokkade in de brievenbus. Het komt voor bij zeer dunne uitgaven dat, ondanks oprollen, deze niet door een aan de binnenzijde gemonteerde borstel of tweede klep kunnen. Ook wil het voorkomen bij zeer strak geveerde brievenbussen dat de laatste centimeter niet naar binnen kan worden geduwd. Controleer uw brievenbus en laat deze zo nodig repareren.

ASK-Solutions voldoet aan het ISO 9001:2008 kwaliteitswaarborg